crowdfunding workshop

Op zoek naar een crowdfunding workshop

Voor collega’s, teamleden of andere geinteresseerden?  En zijn een of meer van de volgende zaken van toepassing:

Jouw groep heeft vragen over het formuleren van het juiste crowdfunding, doel, netwerk, doelgroep en platform.
Jullie willen meteen aan de slag en directe feedback op strategie, plan en middelen .
Je wil deelnemers invoeren in het onderwerp en hen ondersteuning bieden bij de opzet van de campagne.
Je wil tips en strategieën gebaseerd op de praktijk en succes cases.

 

Boek een workshop

 

De mogelijkheden

Workshops kunnen zowel incompany als op mijn trainingslocatie in Den Haag worden gehouden. Deze zijn altijd maatwerk. Ik kan dan ook op aanvraag verschillende aspecten van crowdfunding behandelen. Maar ook op een specifiek onderwerp inzoomen indien gewenst.

Meteen aan de slag met verworven kennis De opzet van een workshop is deelnemers informatie geven. En hen hiermee meteen aan het werk zetten in de vorm van korte opdrachten. Dit is bijzonder effectief in de voorbereiding. We bespreken vantevoren hoe we de workshop insteken en welke onderdelen aandacht nodig hebben. Duur van een workshop ligt tussen de 30 en 120 minuten. Afhankelijk van de doelgroep en exacte insteek is de voorbereiding voor een workshop een halve tot een hele dag.
Kijk voor een uitgebreide omschrijving van gastcollege’s op deze pagina.

Het complete plan voor een succesvolle campagne. We maken alle strategische keuzes en in 7 stappen zetten het campagneplan op. Hoe bereken je bijvoorbeeld het doelbedrag? Welke kosten zijn te crowdfunden en welke niet. Of hoe bepaal je welk crowdfunding type en platform voor jou geschikt is? Dit zijn antwoorden die we tijdens deze sessie beantwoorden. Ook kijken we welke communicatie kanalen je moet inzetten. Zodat deze de meeste conversie opleveren. Je leert strategieën om voordat je online gaat te communiceren met de crowd en echte ambassadeurs te creëren. We maken ook een planning zodat je precies weet wat je wanneer moet doen om je campagne tot een succes te maken. Hierna kun je volledig zelfstandig je campagne draaien.

 

Wat vinden deelnemers van de masterclasses, workshops en trainingen?

 

Ik heb nu beter inzicht in de spreiding van de activiteiten (pre campagne, doorlooptijd, post-campagne). Dat er een duidelijk onderscheid is in typen crowdfunding. Wat de gemiddelde bedragen en succespercentages zijn. Verder hoe je een crowdfunding project opzet en opbouwt. Dat mensen bijdragen aan mensen en dat je gebruik kan maken van lokale sponsoring. Ook dat je een gemiddelde campagneperiode kan aanhouden voor. Hoe je werkt met het 7 stappen plan. En tot slot dat “meten = weten”. En dat het aspect Crowdcaring belangrijk is. Communiceer over successen!

Frank Ulrich
Founder Here I Am - International Management
Door de Masterclass heb ik inzicht gekregen in de stappen naar een plan voor een goede start van mijn campagne. Ik ga dit toepassen voor mijn platform app om jongeren te helpen met werk en woonruimte.

Michiel Zwerus
Ondernemer

 

 

 

Referenties

Enkele organisaties en bedrijven die gebruik hebben gemaakt van de workshop mogelijkheden.

 

crowdfunding_universiteit_leiden_logo

YESDelft_crowdfunding_logo

ghrd_crowdfunding-logo

LCI emblem_2C_287+7406

 

IVN_crowdfunding_logo

STARTUPeindhoven_crowdfunding

fit_crowdfunding_logo

crowdfunding_hub_logo

crowdfunding-workshop-english

crowdfunding-workshop-6x4

gastcollege crowdfunding

Masterclass_crowdfunding_YesDelft

Overtuigd?

Wacht niet langer en laat me weten hoe ik jouw deelnemers verder kan helpen met crowdfunding.

Boek een workshop