Email marketing

E-mail is nog steeds het effectiefste marketingmiddel dat je kan inzetten voor je campagne. Bij email kun je profiteren van volledige aandacht van je ontvanger en kun je snel en makkelijk heel veel mensen naar je campagne pagina leiden. En zo converteren naar een donatie of investering.

Crowd control

Momenteel beheer je jouw email waarschijnlijk via Gmail, Outlook of een ander mailprogramma op je computer of smartphone. En dat is prima zo lang je individueel met mensen communiceert. Maar meer kun je met een standaard email programma niet doen.

Email marketing gaat hierin heel veel verder. En is essentieel om in te zetten voor je campagne in de volgende situaties:

  • Wanneer je snel en zonder omkijken 10-tallen of zelfs 100-en mensen een antwoord wil sturen, nadat ze aan hebben gegeven jouw campagne interessant te vinden of mee willen doen.
  • 100-en of zelfs 1000-en mensen PERSOONLIJK wil benaderen via email. En dit alles zonder duizend keer dezelfde mail te copy-pasten. Met als gevolg dat je mensen vergeet.
  • Je mensen op gezette tijden op de hoogte wil houden, zonder hiervoor uren kwijt te zijn.
Email marketing levert funding op

Voor campagnes vanaf €10.000 (en misschien zelfs wel vanaf €5000) is een email marketing systeem een vereiste.

Waarom?

Omdat meten weten is. Met de juiste data die je uit een email marketing systeem haalt, kun je namelijk precies bepalen wie je hoe en wanneer moet benaderen om jouw funding op te halen. In combinatie met Google Tracking en Analytics eventueel aangevuld met Facebook tracking heb je echt de zuiverste en meest betrouwbare gegevens om de juiste crowd te bouwen en betrekken bij je campagne.

Maar ook omdat het je echt niet gaat lukken om van zoveel mensen tegelijk precies bij te houden wie wel of niet een bericht heeft gelezen, een link heeft aangeklikt of op jouw campagne pagina is geweest. En nogmaals die gegevens zijn cruciaal om je campagne goed te monitoren en naar succes te sturen.

aweber-campaign

Afbeelding: voorbeeld van een email flow

Start meteen goed

Mocht je nog geen email strategie hebben of systeem waarmee je een betrokken crowd kan opbouwen, dan zijn er verschillende mogelijkheden om dit te doen:

  1. Zelf je systeem gaan opzetten. Kijk op Crowdfunding Masters hoe je dit moet doen en start met een gratis email marketing training
  2. Email marketing uitbesteden

In het laatste geval wordt je volledig ontzorgd en zetten we een strategie op en kun je het volledige beheer (organiseren, opvolgen, automatiseren) uit handen geven.  Ook naar de technische integratie met andere online tools en kanalen om je crowd te bouwen, heb je geen omkijken naar.  Dit bespaart je enorm veel tijd. Maar voorkomt ook dat je zelf het wiel moet gaan uitvinden.

Weten hoe je met mij kan samemwerken? Kijk hier:

Meer over samenwerken