De vraag is niet, “is crowdfunding iets voor mij? Of moet ik starten met crowdfunding?” De vraag die je jezelf zou moeten stellen is: “Is een van onderstaande redenen van toepassing op mij of mijn business?” Ik geef je hieronder 22 tips hoe jij crowdfunding als marketing in kan zetten. Want wist je dat:

1) Crowdfunding momenteel de goedkoopste en effectiefste manier is om marketing te bedrijven en omzet te draaien voordat je uberhaupt bent gestart of een concreet product hebt.

2) Deze techniek in ELKE MARKT werkt?

3) Je met crowdfunding NIEUWE KLANTEN of DONATEURS binnenhaalt?

4) Je jouw bestaande klanten heel veel beter leert kennen en vica versa; en dat van ONSCHATBARE WAARDE op LANGE TERMIJN is?

5) Crowdfunding niet per se traditionele financieringsvormen hoeft te vervangen, maar een ideale aanvulling kan zijn?”

6) Je hiermee op ENORM VEEL SYMPATHIE en betrokkenheid kan rekenen ?

7) CROWDFUNDING MARKETING inmiddels een nieuwe tak van sport is: waarbij pr, branding, online marketing, sales en financing in een snelkookpan worden gegooid.

8) Je MEGA NAAMSBEKENDHEID, brand- of product awareness geeft

9) Crowdfunding ideaal werkt voor starters, ZZPers met een pragmatische, hands-on mentaliteit?

10) Crowdfunding ook door corporates wordt gebruikt om producten te VALIDEREN?

11) Je in vergelijking met traditionele marketing campagnes VEEL KOSTEN BESPAART?

12) De ideale manier is om je product of dienst te laten valideren, voordat je echt grote budgetten gaat gooien in marketing en sales.

13) Je perfect in elke fase kan METEN of en hoe succesvol je campagne is; en daarop kan sturen?

14) Crowdfunding ook heel goed werkt in de B2B markt voor het opzetten van strategische partnerships?

15) Crowdfunding ontzettend veel GRATIS RECLAME oplevert.

16) De perfecte manier is om ruim van te voren voorbestellingen te verkijgen.

17) Je met crowdfunding heel veel nieuwe klanten en leads binnen kan halen voordat je uberhaupt lanceert met je product of project?

18) En hier houdt het niet bij op. Met crowdfunding kun je heel veel meer. Als je dit nog niet wist:

19) Betalen voor test panels is voorbij! Mensen BETALEN OM TE TESTEN.

20) Lijsten bouwen ging nog nooit zo snel en simpel. Klanten staan te springen om op jouw mailinglijst te komen.

21) Producten verkopen die nog niet bestaan en daardoor OMZET voordat je

22) Je inkoopvoordeel kan behalen door voorbestellingen ( = MEER OMZET) bij producenten of leveranciers.

Welke tip spreekt het meest tot je verbeelding of geeft jou een totaal nieuw inzicht op crowdfunding? Laat het weten via de comments hierbeneden.