Samen maken we van jouw campagne een succes

tasso-crowdfunding-advies-blue-banner

Super dat je meer wil weten over hoe wij kunnen samenwerken. De afgelopen jaren heb ik honderden ondernemers en non-profit organisaties mogen helpen funding op te halen via de crowd.

Meteen contact

 

tintag-crowdfunding

Typhoon-crowdfunding

 

waterdrop-crowdfunding

kanaalpop-corwdfunding

Hoe ik werk

Ik help je met crowdfunding marketing, campagnevoering of een campagneboost.

Ben je op zoek naar bedrijfsfinanciering, dan kan het zijn dat je synchroon ook een traject met een financial moeten doorlopen. Ik kan je adviseren over een financial binnen mijn netwerk, maar ik werk ook prima samen met je eigen accountant of financieel adviseur.

Voor een samenwerking en het uitbesteden van werkzaamheden vraag ik dat je een budget beschikbaar hebt. Ik werk met vaste sessie- en pakketprijzen.

Start met de juiste strategie

Voordat ik je ondersteun met mijn crowdfunding marketing diensten check ik eerst of je de basis elementen helder hebt om een campagne op te zetten. Mocht hier nog aan gesleuteld moeten worden, dan is de eerste stap het bepalen van jouw crowdfunding strategie.  Vanuit daar kijken we hoe ik je kan helpen met mijn diensten.

Heb je al een strategie of sta je al online en ben je op zoek naar een boost? Dan zal ik je als eerste vragen om het plan of de campagne URL. En op basis daarvan bepalen we hoe ik je campagne kan boosten.

Eigen inbreng

Wil je veel zelf doen, maar op bepaalde zaken ondersteuning? En heb je de beschikking over een team en/of een netwerk dat je kan inzetten. En wil je werkzaamheden zelf doen in plaats van uitbesteden en ben je vooral op zoek naar de juiste tools, de goede strategie en een bewezen aanpak? Dan kan dat ook door middel van een workshop of adviessessie.

Wil je meteen aan de slag en zelf een expert worden in crowdfunding, ga dan naar crowdfundingmasters.nl. Aan de hand van online trainingen, templates en handleidingen leer je van mij hoe je jouw campagne succesvol maakt.

Samenwerken?

Vraag nu een gratis strategiegesprek aan

Meteen contact

crowdfunding-strategie

Een uitgekiende strategie vergroot je succes

Uit verschillende onderzoeken komt naar voren dat campagnes zonder plan falen. En ook mijn eigen ervaring leert dat ondernemers of organisaties die zonder plan een campagne beginnen het niet halen. Van alle Nederlandse Kickstarter projecten mislukt 75% omdat er een gedegen plan ontbreekt.

Als we kijken naar de criteria van crowd financing platformen, dan hoef je zonder plan niet eens bij hen aan te kloppen. Om door de intake te komen, zul je nodige formaliteiten en een financiële onderbouwing moeten aanleveren.

Crowdfunding lijkt aan de voorkant (dus alles wat je online kan zien) makkelijk. Je kan naar succes cases kijken en er is heel veel informatie op het internet te vinden. Vergelijkbaar met de beginfase van social media: Iedereen kon een account aanmaken en als je een beetje enthousiast ging posten, kon je als snel een grote following bouwen. Inmiddels is het zo dat als je als bedrijf of organisatie echt resultaten (leads generen, omzet, klanten of donateurs werven) wil halen met social media je daar in moet investeren.

Met crowdfunding zijn we in diezelfde fase beland. Uit de kinderschoenen en uit de pioneersfase. Een beetje uitproberen en hopen dat het goedkomt, dat gaat niet meer werken. Daarbij is wat jij aan de voorkant kan zien slechts een fractie van wat er aan de achterkant en in voorbereiding allemaal gebeurt. Ben je hier niet van op de hoogte, dan is de kans groot dat je verkeerde beslissingen gaat maken. Wat er uiteindelijk in resulteert dat je campagne mislukt. En jij denkt:

“Maar al mijn Facebook vrienden vonden het zo’n goed idee en gaven aan dat ze het gingen supporten.”

Of

“We zijn op tv geweest en hadden wel miljoenen kijkers. Waarom is het dan toch niet gelukt?”

strategie en advies

Een uitgekiende strategie en strakke planning is dus een vereiste. Hoe kan ik jou hierin verder helpen? Voordat je jouw campagne online zet, zijn er een aantal belangrijke strategische beslissingen die je moet nemen. Zoals:

  • Welk platform is geschikt voor mijn project?
  • Welk type crowdfunding moet ik hanteren?
  • Is mijn doelbedrag realistisch gekeken naar mijn huidige netwerk?

En misschien klinkt het heel logisch, maar je crowdfunding doel en de crowd die je denkt te kunnen interesseren voor je campagne zijn onderdelen die je helder moet hebben voordat je jouw campagne gaat opzetten. Een goede test is om te kijken of je de volgende vragen kan beantwoorden:

  • Wat is de eerste stap die je nu moet zetten?
  • Weet je hoeveel funding je uit je huidige netwerk kan halen?
  • Weet je of de funding uit je huidige netwerk voldoende is om het fundingbedrag op te halen?
  • Gaat de crowd die jij voor ogen hebt daadwerkelijk jouw campagne steunen?
  • Welke kanalen leveren jou de meeste conversie?

Kun je geen antwoord geven op een aantal van deze vragen,  dan raad ik je aan te wachten met het opzetten van je campagne. Waarom? Omdat je geen idee hebt of de acties die je verzint en de middelen die je ontwikkelt mensen gaan overhalen om mee te doen.

Meer weten?

Neem contact met me op